USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Gry / Metal Gear Solid 3: Snake Eater
 
Autor Wiadomość
MarcinK
Użytkownik
#1 - Wysłana: 6 Cze 2012 17:55:36 - Edytowany przez: MarcinK
Odpowiedz 

Akcja gry dzieje się w 1964 roku, wcielamy się w rolę Snake który ma za zadanie ocalić z rąk komunistów naukowca Sokolova, mimo iż Snake odnajduje uczonego nie wszytko idzie zgodnie z planem...
Więcej fabuły nie będę zdradzał. Gra jest po prostu zarąbista, chyba najlepszy Metal Gear. Nie jest to strzelczanka jak Medal of Honor, lecz raczej skradanka czy coś takiego, często lepiej jest przekraść się obok wroga zamiast z nim walczyć (ale w przypadku Bossów to nie działa).
Pasek życia co prawda się odnawia, ale jeśli mamy za niski poziom Staminy czy zbyt wiele ran (tak musimy je opatrzyć itp.) to życie się nie regeneruje. Długo bym mógł opisywać plusy tej gry, powiem tylko że ta gra jest Wyrąbista!!! Oceny mówią same za siebie:
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3833
http://www.imdb.com/title/tt0365498/
I jeszcze to inro przywołujące na myśl (przynajmniej mi) filmy z bondem
http://www.youtube.com/watch?v=6BQOTxnFvYI&feature =fvwrel
Gra wyszła na PS-2 i Nintendo 3DS
gulasz
Użytkownik
#2 - Wysłana: 22 Cze 2012 17:56:27
Odpowiedz 
zgadzam się-szkoda ze w MGS4 zrezygnowali z opatrywania ran taki sposob
MarcinK
Użytkownik
#3 - Wysłana: 22 Cze 2012 18:55:53
Odpowiedz 
gulasz:
MGS4 zrezygnowali z opatrywania ran taki sposob

W MGS4 niestety nie grałem, ale słyszałem że jest gorszy o Snake Eater który uważany jest za najlepszą część serii.
MarcinK
Użytkownik
#4 - Wysłana: 4 Paź 2014 07:00:32
Odpowiedz 
MarcinK
Użytkownik
#5 - Wysłana: 8 Kwi 2017 09:49:12
Odpowiedz 
Q__
Moderator
#6 - Wysłana: 8 Kwi 2017 13:21:37 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
MarcinK

MarcinK:
Analiza piątki

Sam tekst trochę bełkotliwy (widać pewną nieporadność stylistyczną autora i jego nadmierną chęć do zarzucenia rozmówców mądrymi słowami), ale b. ciekawy, choćby jako zjawisko. Skoro, bowiem, gry zaczynają się doczekiwać takich analiz, to znaczy, że wchodzą na ten poziom, o którym kiedyś gadaliśmy, że fajnie by było gdyby nań weszły.

Oby MGS - produkcja niejako do tego predysponowana ze względu na fabularne komplikacje, cyberpunkowe inspiracje, i liczne cinematiki* - zapoczątkowało falę, która stanie się ciekawą alternatywą dla blockbusteryzującego się kina fantastycznego.

* ME też wydawał się tu obiecujący, ale wiadomo jak z nim ostatnio jest...
MarcinK
Użytkownik
#7 - Wysłana: 8 Kwi 2017 14:45:58
Odpowiedz 
Q__
Pytanie jak MGS będzie sobie radziło bez Kojimy?
Q__
Moderator
#8 - Wysłana: 8 Kwi 2017 16:34:52 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
MarcinK

No, to jest b. trudne pytanie... Ale mimo wszystko nie przejął go - użyję tu tego zwrotu na poły metaforycznie (bo wiadomo, że na rynku gier trochę inaczej sytuacja wygląda) - Hollywood, więc zawsze jest choć cień nadziei.

(Inna sprawa, że nawet jeśli MGS - dajmy na to - teraz podupadnie, jak spotkało to ME, to wciąż mogą znaleźć się naśladowcy, inspirowani minioną wielkością tej gry. W końcu szlak został już przetarty, pamięć trwa.)

Ciekawe swoją drogą jak pójdzie Kojimie na swoim? Tak sobie, jak np. wielu - skądinąd cenionym - rysownikom odchodzącym z DC i Marvela*? Czy - przeciwnie - zaskoczy nas jeszcze lepszymi tytułami?

* Choć warto zauważyć, że niektórzy z nich wrócili potem, i to na wyższe stanowiska, choćby Jim Lee... Albo odnieśli wymierne sukcesy na innej niwie, jak Todd McFarlane...
MarcinK
Użytkownik
#9 - Wysłana: 8 Kwi 2017 17:45:44
Odpowiedz 
Q__
Wiedziałeś o tym że Kojima chciał zakończyć cykl na Phantom Pain? Gdzieś też czytałem że Konami nie uważa MGS za wiodącą markę, owszem seria odnosi sukcesy i sporo zarabia ale firma więcej czerpie z automatów i małych gier które są bardzo popularne w Japonii. Więc może uszanują decyzję Kojmy.
Q__
Moderator
#10 - Wysłana: 8 Kwi 2017 17:50:12 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
MarcinK

MarcinK:
Wiedziałeś o tym że Kojima chciał zakończyć cykl na Phantom Pain?

Zetknąłem się z takimi informacjami... Z takimi, że właśnie z powodu związanego z tym konfliktu Kojima odszedł z Konami - również. Więc jeśli chodzi o:
MarcinK:
może uszanują decyzję Kojmy

B. różnie może być... (Skądinąd zawsze smutne, gdy twórca traci kontrolę nad swoim dziełem.)
MarcinK
Użytkownik
#11 - Wysłana: 8 Kwi 2017 18:31:19
Odpowiedz 
Q__:
takimi, że właśnie z powodu związanego z tym konfliktu Kojima odszedł z Konami - również.

Ja słyszałem że Konami nie chciało mu dać awansu. A sam Kojima nie miał zamiaru się lenić bo przygotowywał się do nowego Silent Hill
Q__
Moderator
#12 - Wysłana: 8 Kwi 2017 18:37:56 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
MarcinK

MarcinK:
Ja słyszałem że Konami nie chciało mu dać awansu.

Zetknąłem się z obiema w/w wersjami. Przy czym warto zauważyć, że nie muszą one pozostawać ze sobą w sprzeczności.
MarcinK
Użytkownik
#13 - Wysłana: 9 Kwi 2017 09:17:32
Odpowiedz 
Q__
Moderator
#14 - Wysłana: 9 Kwi 2017 17:22:57
Odpowiedz 
MarcinK

MarcinK:
To też jest ciekawe

Ano. Zastrzeżenia stylistyczne jak do poprzedniego tekstu, ale myśli niegłupie. I ładnie - choć niewesoło - się w konkluzji świat realny z fikcją splata.

Skądinąd analizowanie MGS pod kątem filozoficznych (i nie tylko) podtekstów nie jest rzeczą tak nową, jak by się nam mogło zdawać:
http://www.bigbluebullfrog.com/2012/01/2012-0125-m gs2-philosophy/
https://www.pastemagazine.com/articles/2015/10/the -colonialist-undertones-of-metal-gear-solid-v.html
Praktycznie od dekady trwa:
https://www.engadget.com/2008/01/07/texas-professo r-offers-metal-gear-solid-and-philosophy-course/
MarcinK
Użytkownik
#15 - Wysłana: 10 Kwi 2017 20:04:42
Odpowiedz 
MarcinK
Użytkownik
#16 - Wysłana: 12 Paź 2017 21:19:10 - Edytowany przez: MarcinK
Odpowiedz 
The Mo-Cap Actor Behind Revolver Ocelot's Gun Spinning: Tornado Yoshida

https://www.youtube.com/watch?v=0-WJPnoDAsA

Game Theory: Metal Gear Solid’s HIDDEN Virtual Mission!

https://www.youtube.com/watch?v=sMTtWXtpYhU
MarcinK
Użytkownik
#17 - Wysłana: 13 Lis 2017 19:48:23
Odpowiedz 
Jackman może być spokojny o rolę po zakończeniu Xów

http://gry.interia.pl/newsy/news-scenariusz-ekrani zacji-metal-gear-solid-napisze-tworca-fabul,nId,24 64627

Ale czy cutscenki to gier nie są już doskonałą ekranizacją?
Q__
Moderator
#18 - Wysłana: 15 Lis 2017 23:05:50
Odpowiedz 
MarcinK

MarcinK:
Jackman może być spokojny o rolę po zakończeniu Xów

Cóż, jakaś logika w tym jest... Skoro w grze miał twarz Russella - w filmie może mieć Jackmana.
 
USS Phoenix forum / Gry / Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Twoja wypowiedź
Styl pogrubiony  Styl pochylony  Obraz Łącza  URL Łącza  :) ;) :-p :-( Więcej emotikon...  Wyłącz emotikony

» Login  » Hasło 
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!