USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Różności / Wytrzymałość materiałów

Autor Wiadomość
Slovaak
Użytkownik
#1 - Wysłana: 15 Kwi 2013 19:36:28
Odpowiedz 
hejka

Mam do was taką prośbę, potrzebuję zdania kogoś kto chociaż mniej więcej zna się na materiałach budowlanych ponieważ ja jestem kompletnie zielony i opieram się tylko na osobistych doświadczeniach że stal trudniej zgiąć/przeciąć niż drewno.

http://2media.nowpublic.net/images//da/67/da67ccbf ab95b9d28edb4bfccd0a5ef6.jpg

Powyżej widzimy pionowe stalowe belki które przy ataku na WTC zostały przecięte przez skrzydła samolotu. Czy taka pionowa belka może być słabsza od brzozy?

Nie chcę nawet dyskutować o smoleńsku ;) Co by nie wywołać jakiejś wojny :P Potrzebuję jedynie odpowiedzi: tak/nie i byłby super fajnie gdyby ktoś napisał że drewno jest 2 czy 3 razy bardziej wytrzymalsze lub coś takiego.
The_D
Użytkownik
#2 - Wysłana: 15 Kwi 2013 20:07:29
Odpowiedz 
Slovaak:
Czy taka pionowa belka może być słabsza od brzozy?

Ja też się nie znam na wytrzymałości, ale wiem, że materiały charakteryzują się wieloma cechami, które można potocznie kojarzyć z "silnością": kruchość, twardość, wytrzymałość na rozciąganie/ściskanie/skręcanie i pewnie jeszcze wiele innych o których nawet nie słyszałem. No i oczywiście materiały bardzo twarde mogą być jednocześnie stosunkowo kruche i vice versa. W związku z tym bez doprecyzowania warunków nie można zapewne odpowiedzieć jednoznacznie.

Slovaak:
Powyżej widzimy pionowe stalowe belki które przy ataku na WTC zostały przecięte przez skrzydła samolotu.

Jakie skrzydło? Przecież wszyscy wiedza, że to bomba podłożona przez CIA w celu zatarcia śladów.
Dobra, kończę, miało być bez polityki
Q__
Moderator
#3 - Wysłana: 16 Kwi 2013 09:56:01
Odpowiedz 
krzychu
Użytkownik
#4 - Wysłana: 16 Kwi 2013 14:48:02 - Edytowany przez: krzychu
Odpowiedz 
wg mnie to zalezy tez od obciazenia

napewno tez sztywnosc konstrukcji moze ja uszkodzic podczas zderzenia