USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Treknologia / Fazery
 Strona:  1  2  »» 
Autor Wiadomość
Psyker
Użytkownik
#1 - Wysłana: 11 Sier 2006 12:32:05 - Edytowany przez: Psyker
Odpowiedz 
Małe pytanko, przeleciałem całą treknologię i nie widzę takiego tematu, więc pytam : czy fazer z Nemesis to typ ..., no właśnie jaki to typ ? 2d ?

A drugie, jak działa fazer, bo na żadnej stronce nie mogę znaleść odpowiedzi

a w ogóle to jakie wymiary ma fazer, dokładnie delfinek ?
Pah Wraith
Użytkownik
#2 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:02:55
Odpowiedz 
Dopiero teraz pytasz?

Zacząć możesz tu:
http://www.memory-alpha.org/en/wiki/Phaser
Q__
Moderator
#3 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:10:29
Odpowiedz 
Psyker

Z całym szacunkiem, Ty naprawdę jesteś świeżo nawróconym Trekerem. A z Memory Alpha, do której link dał Ci Pah Wraith, radzę się "zaprzyjaźnić" dokładniej... To cenna encyklopedia trekowej wiedzy...

Pah Wraith

Zacząć możesz tu:

Widzę, że zwyczaj wklejania linków się przyjął
Psyker
Użytkownik
#4 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:17:56
Odpowiedz 
Pan Wraith, no dobra, tu mnie masz Ale chodzi o to że :
jak działa to nieważne jeśli chodzi o moją prace
jaki typ to też nie ważne
wymiary brałem na oko, a muszę stwierdzić, że jestem wzrokowcem więc wymiary brałem ze zdjęć, dopiero potem znalezłem wymiary na hmm, chyba phaser.net, ale teraz wolę się upewnić, zanim zrobię ostateczne trzy kopie

Co do stronki to z chęcią zajrzę, a co do świeżości mojego fanostwa, to zaczęło sie wtedy, gdy papcio Lucas skończył nową trylogię SW, więc został mi ST
Q__
Moderator
#5 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:37:01
Odpowiedz 
Psyker

zaczęło sie wtedy, gdy papcio Lucas skończył nową trylogię SW, więc został mi ST

Rozumiem... zgłębiłeś świat SW więc postanowiłeś przenieść się do "sąsiedniej Galaktyki".

ps. wklejałem gdzieś na Forum link o Furry Conflict - zderzeniu (w konwencji buffo) obu w/w światów, ciekaw jestem jak to ocenisz? Dla mnie niezłe jaja (i co ciekawe na inteligentnie zbudowanych podstawach).
Pah Wraith
Użytkownik
#6 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:38:15
Odpowiedz 
Pan Wraith, no dobra, tu mnie masz

Tak, tylko żartuję
Psyker
Użytkownik
#7 - Wysłana: 11 Sier 2006 13:50:10
Odpowiedz 
poszukam tego linku Ale jak potem się obrażę na Star Treka to ty Q__ się będziesz tłumaczył Wraithowi dlaczego nie dostali rekwizytów na czas
Q__
Moderator
#8 - Wysłana: 11 Sier 2006 14:02:36
Odpowiedz 
Psyker

Ale jak potem się obrażę na Star Treka

Raczej się nie obrazisz

A tu link do strony głównej MA:
http://www.memory-alpha.org/en/index.php/Main_Page
reyden
Użytkownik
#9 - Wysłana: 11 Sier 2006 18:48:45
Odpowiedz 
Kanonicznie nie wiadomo jakiego typu to jest fazer - wiadomo że jest to pas fazerowy.

[Informacja niekanoniczna]
W środowisku fanów ( wzięte z TM-ów ) krąży nazwa MK XII ( czasami zwany MK X+ ze względów bezpieczeństwa ) , uzbrojone w ten typ fazera są tylko 2 klasy - Sovereign i Prometheus , tak pozatym fazer tego typu montowany jest też na stacjach gwiezdnych
[/Informacja niekanoniczna]

Co do wymiarów pasa - zależne jest to od mocy bronii - im wiekszą moc ma mieć fazer tym pas jest dłuższy , nawet kilkanaście metrów długości .

Zaś karabin fazerowy użyty w NEM to chyba typ 3F



Zasada działania fazera jest również opisana na DITL.org , w dodatku jest tam napisane co jest kanoniczne a co nie na temat tej bronii -
http://ditl.org/hedweapon.php?11 .

Z kanonu wiadomo tylko żę fazer może mieć bardzo dużą moc - ok. 1 TeraTony - ~ 4,184 x 10^ 9 TJ energii .( maxymalna zaobserwowana moc fazera ) .

A co do FC , stronka jest jakaś dziwna - chodzi mi o liczby w sekcji index przy każdym okręcie GF - wychodzi na to że prawie każdy okręt GF jest wstanie pokonać dowolny okret SW z ww. strony - bo jest superzwrotny , superwytrzymały , ma superpotężne uzbrojenie etc.
Przynajmiej ja to tak widzę - nie wiem co oznacza minus przy niektórych liczbach ( ujemne wartości to raczej nie są ) .
Psyker
Użytkownik
#10 - Wysłana: 14 Sier 2006 12:20:31
Odpowiedz 
Karabinek z NEM to 3f ? no to fajnie, mam już nazwę dla tego w Horizonsie : 3g Yhym
Q__
Moderator
#11 - Wysłana: 14 Sier 2006 17:41:50
Odpowiedz 
Psyker

mam już nazwę dla tego w Horizonsie : 3g Yhym

Jak rozumiem uzbrojenie w Horizonie będzie bardziej zaawansowane niż to kanoniczne?
Psyker
Użytkownik
#12 - Wysłana: 16 Sier 2006 11:10:23
Odpowiedz 
No wiesz to wynika z mojej metody budowy, po prostu nie potrafię dokładnie odwzorować wyglądu fazerów. Np. typy 2 będą miały ogólny kształt delfinka ale emiter będzie... oryginalny O ile się pojawi w serialu

Czy delfinki to typ 2d ? czy c ? nie ważne, moje są 2e
Q__
Moderator
#13 - Wysłana: 21 Lis 2009 03:27:28
Odpowiedz 
Paradoks
Użytkownik
#14 - Wysłana: 21 Lis 2009 12:53:23 - Edytowany przez: Paradoks
Odpowiedz 
Q__

Już linkowałem w sąsiednim temacie. Miałem nawet cichą nadzieję, że wrzucisz na stronę główną, tak jak tamto o warpie kiedyś.
Q__
Moderator
#15 - Wysłana: 21 Lis 2009 13:07:30 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Paradoks

Paradoks:
Miałem nawet cichą nadzieję, że wrzucisz na stronę główną, tak jak tamto o warpie kiedyś.

Z miłą chęcią .

http://www.startrek.pl/article.php?sid=925
MarcinK
Użytkownik
#16 - Wysłana: 14 Sier 2012 12:43:32
Odpowiedz 
Dobra nie będę zakładał nowego tematu.
A więc Fazery z tego co widać słychać i czuć emitują wysokoenergetyczną wiązkę światła (podobnie jak laser) logicznie rzecz biorąc obroniłbym się przed strzałem gdyby stanął za lustrem, a na dodatek napastnik by oberwał.

Dalej, nasi "komandosi" w czasie desantu są zazwyczaj ubrani w dres i uzbrojeni tylko w fazery, tak więc pokonała by ich banda meneli rzucających butelkami i kamieniami.
Dobra klingoni posiadają jakąś broń białą ale jest ona dość spora i nieporęczna w porównaniu ze starą poczciwą siekierą którą można rzucić we wroga.
Jest wiele odmian broni białej zabójczej ale i poręcznej np. Nunchaku niepozorna broń jednak potężna zdolna łamać kości albo Tonfa czyli nasze pałki policyjne, można ją nosić przy pasku a w razie potrzeby nieźle poranić oponenta, lub nawet nasza Polska Ciupaga może posłużyć jako skuteczna broń.
Seybr
Użytkownik
#17 - Wysłana: 14 Sier 2012 12:54:51
Odpowiedz 
MarcinK:
A więc Fazery z tego co widać słychać i czuć emitują wysokoenergetyczną wiązkę światła (podobnie jak laser) logicznie rzecz biorąc obroniłbym się przed strzałem gdyby stanął za lustrem, a na dodatek napastnik by oberwał.

Mylisz się, fazer przebił by lustro. Jest on wiązką energetyczną, co jednak nie znaczy że działa na tej samej zasadzie co laser.

MarcinK:
Dalej, nasi "komandosi" w czasie desantu są zazwyczaj ubrani w dres i uzbrojeni tylko w fazery, tak więc pokonała by ich banda meneli rzucających butelkami i kamieniami.

Ta banda musiała by być dość duża. W Entku komandosi byli ubrani dość konkretnie, ale ci dresiarze to przesada. Przecież istnieją odpowiednie kurtki, które potrafią tłumić promień fazera.

MarcinK:
Dobra klingoni posiadają jakąś broń białą ale jest ona dość spora i nieporęczna w porównaniu ze starą poczciwą siekierą którą można rzucić we wroga.

Batlet jest poręczny, z doświadczenia wiem, że sekiera nie nadaje się zbytnio do obrony. Potrafisz rzucić jak Sali ? Nie jednego zombiaka z broni białej tłukłem, sikera czy kilof nadaje się może 1 na 1 ale przeciw grupie już nie. Pomijam historię i tradycję klingonów.
MarcinK
Użytkownik
#18 - Wysłana: 14 Sier 2012 13:21:27
Odpowiedz 
Seybr:
Jest on wiązką energetyczną, co jednak nie znaczy że działa na tej samej zasadzie co laser.

Nawet jeśli to istniej materiał zdolny go odbić.

Seybr:
Przecież istnieją odpowiednie kurtki, które potrafią tłumić promień fazera.

Ale głowa jest odsłonięta.

Seybr:
sikera czy kilof nadaje się może 1 na 1 ale przeciw grupie już nie.

Zombi to zombi, ale żywy człowiek, walniesz takiego w głowę nawet nieostrą stroną i nie stanowi już zagrożenia.
Seybr
Użytkownik
#19 - Wysłana: 14 Sier 2012 13:51:22
Odpowiedz 
MarcinK:
Ale głowa jest odsłonięta.

Bo to Trek i zapomnieli o tym. Federacja jest tak słabo przygotowana na wojnę i jakoś wygrywa, lub wprowadza dialog. Może Federacja działa jak sowieci, liczy się ilość a nie jakość.

MarcinK:
Zombi to zombi, ale żywy człowiek, walniesz takiego w głowę nawet nieostrą stroną i nie stanowi już zagrożenia.

Duża siekiera jest znacznie wolniejsza od miecza, nawet od batletu, który ma kilka ostrzy.
MarcinK
Użytkownik
#20 - Wysłana: 14 Sier 2012 13:57:57
Odpowiedz 
Seybr:
Może Federacja działa jak sowieci, liczy się ilość a nie jakość.

Oni mieli chociaż czapki

Seybr:
Duża siekiera jest znacznie wolniejsza od miecza, nawet od batletu, który ma kilka ostrzy.

Ale mniejsza siekiera też jest zabójcza.
Seybr
Użytkownik
#21 - Wysłana: 14 Sier 2012 16:23:44
Odpowiedz 
MarcinK:
Ale mniejsza siekiera też jest zabójcza.

Szczególnie dla kur ;]. Na wsi idzie jeszcze spotkać katów.

Wracając do fazerów. Fazer ręczny wygląda jak zabawka a fazer (karabin), wygląda jeszcze gorzej. Najlepsze jest to że same celują a główna załoga ma zawsze dobre oko. Dla mnie to bubel i jeden wielki burak. Same Clinty i Johny czy Jesi James. Celują jak chcą i jaka precyzja. Nawet w takim wieku bez odpowiedniej ergonomii i celownika nie da się dobrze trafić w cel. Karabiny to kolejna porażka. Jak się rozkłada treka na czynniki proste to wychodzi wielki burak. Ja się czepiałem nBSG i słuchawek. Znacznie bardziej jest realny ten serial niż cały Trek. Chodzi mi o buraki, mniej w nBSG całym niż w dwóch dowolnych odcinkach Treka.
Elaan
Użytkownik
#22 - Wysłana: 26 Kwi 2015 19:38:24
Odpowiedz 
Temat, jak widzę, już nieco zakurzony, ale sądzę, że ta informacja pasuje tutaj najlepiej.

http://www.geekweek.pl/aktualnosci/22728/male-ale- silne-dzialo-fotonowe-dla-us-navy

Fazerem, co prawda, opisanej tam rzeczy nazwać jeszcze nie można, ale od czegoś trzeba zacząć.
Wszak pierwszą bronią miotającą pociski był łuk, a teraz mamy rakiety balistyczne, więc, kto wie?
Q__
Moderator
#23 - Wysłana: 30 Kwi 2015 13:27:31
Odpowiedz 
Elaan

Elaan:
Fazerem, co prawda, opisanej tam rzeczy nazwać jeszcze nie można, ale od czegoś trzeba zacząć.

Tym bardziej, że i Trek od dział zaczynał:

Pamiętasz?
Elaan
Użytkownik
#24 - Wysłana: 30 Kwi 2015 15:02:17 - Edytowany przez: Elaan
Odpowiedz 
Q__:
Tym bardziej, że i Trek od dział zaczynał:

Tego rysunku dotąd nie widziałam, ale w ST XI na kadłubie USS Kelvin rzeczywiście jest coś podobnego.

a

Ciekawe tylko, że to samo zdjęcie raz jest oznaczone jako widok działek fazerowych, a raz jako wyrzutnie torped fotonowych.
Więc co to właściwie jest?

https://www.youtube.com/watch?v=43wdoWbDmA4

Oglądając scenę ostatniej walki Kelvina, można wnioskować, że to raczej szybkostrzelne działka, bo nawet późniejszy o całe dekady Enterprise nie wystrzeliwał kolejnych torped w tak krótkich odstępach czasu.

https://www.youtube.com/watch?v=-VRQ2G2uxVE
Q__
Moderator
#25 - Wysłana: 30 Kwi 2015 17:10:33
Odpowiedz 
Elaan

Elaan:
Tego rysunku dotąd nie widziałam

Ale musiałaś widzieć samo działo, jeśli oglądałaś "The Cage" i/lub "The Menagerie":
http://en.memory-alpha.org/wiki/Laser_cannon

Elaan:
Więc co to właściwie jest?

Tak właściwie MA twierdzi, że Kelvin type ma wysuwane zarówno działka, jak i wyrzutnie torped. Te na obrazku to ponoć wyrzutnie:
http://en.memory-alpha.org/wiki/Kelvin_type#Tactic al_systems
Więcej szczegółów się nie spodziewam, bo - od czasów ENT (a nawet późnego VOY) kręci się Treki bez Manuali (czyt. bez dbania o logikę założeń).

Ciekaw jestem, co zrobią z tym twórcy Axanaru, bo u nich te wyrzutnie też były...
Elaan
Użytkownik
#26 - Wysłana: 30 Kwi 2015 20:45:30
Odpowiedz 
Q__:
Ale musiałaś widzieć samo działo, jeśli oglądałaś "The Cage" i/lub "The Menagerie":

Fakt, widziałam.
Chociaż, szczerze rzekłszy, kojarzyło mi się wtedy nie tyle z bronią, co trekowym odpowiednikiem znanych z "Diuny" przetnic laserowych.

Q__:
Ciekaw jestem, co zrobią z tym twórcy Axanaru, bo u nich te wyrzutnie też były...

Wyposażą w nie zapewne kolejne okręty, i niech widz sam się głowi, co to za ustrojstwo...
Q__
Moderator
#27 - Wysłana: 30 Kwi 2015 21:07:51
Odpowiedz 
Elaan

Elaan:
Chociaż, szczerze rzekłszy, kojarzyło mi się wtedy nie tyle z bronią, co trekowym odpowiednikiem znanych z "Diuny" przetnic laserowych.

A bo fazery z Treka to w zasadzie bardziej narzędzia do niszczenia meteorów, przebijania skał itd. A, że w praktyce zwykle służą jako broń (i to często nastawiona na zabijanie) to już wyjątkowy pech naszych bohaterów, którzy wciąż się napatoczają na jakichś Obcych Paskudników, co sami się o takie potraktowanie proszą... Więc co robić...

Elaan:
Wyposażą w nie zapewne kolejne okręty, i niech widz sam się głowi, co to za ustrojstwo...

Pewnie tak...

(Choć jeśli chcą bym ich traktował jako Treka serio to pisanie scenariusza powinni rozpocząć od stworzenia przyzwoitego manuala...)
Q__
Moderator
#28 - Wysłana: 19 Lut 2016 00:16:25
Odpowiedz 
Tym razem - poprzednio były bronie ręczne - Top 10 (2 x Top 5) fazerów według ekipy TrekYards:
http://www.youtube.com/watch?v=olOEWJ9-7Jc

1. Type II z TOS
2. model z ST III
3. Assault Phaser z ST VI
4 model z NEM
5. model z TWoK

1. Assault Phaser z ST VI
2. Type II z TOS
3. EM-33 Plasma Pistol
4. Type II z FC, DS9 i VOY
5. XXIX-wieczny fazer z VOY

A ja... cóż... nadal uważam, że najlepszy jest Type I wprowadzony we wczesnym TNG a pokazany po raz ostatni w VOY "In The Flesh"), zwany też cricketem...
Q__
Moderator
#29 - Wysłana: 13 Wrz 2016 14:48:06 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Mav
Guauld
Picard

Na marginesie naszych fazerowych dyskusji:

PERSONAL PHASERS
The primary defensive arms carried by Starfleet crew members are two types of small phasers, Type I and Type II. Both are high-energy devices sized for personal use and can be stowed in or attached to one's uniform. As with the larger ship-mounted arrays, the Type I and II phasers convert stored energy into tightly controllable beams for a variety of applications.
Phasers operate on a modified version of the rapid nadion effect , previously described in 11.1. Rapid nadions produce a pulsed protonic charge in the heart of the device, a stabilized LiCu 521 superconducting crystal (lattice formula Li<>Cu>O). LiCu 521 is an advanced version of the 518 crystal mass-produced for the shipŐs Type X Main Phaser and exhibits a 3% improvement in thermodynamic efficiency at 92.65%.

HARDWARE ARRANGEMENT AND OPERATION
Most features of personal phaser internal configuration are common to Type I and Type II. Energy is stored within a replenishable sarium krellide cell. Sarium krellide holds a maximum of 1.3 x 10(to the 6th pwr) megajoules per cubic centimeter, at a maximum leak rate of no more than 1.05 kilojoules per hour. When one considers that the total stored energy of even the Type I phaser, if released all at once, is enough to vaporize three cubic meters of tritanium, it is reassuring to know that a full storage cell cannot be discharged accidentally. Sarium krellide must be coupled with the LiCu 521 crystal for discharge to occur. Cell charging can be accomplished aboard ship through standard power taps of the electro plasma system, and in the field through portable bulk sarium krellide units. The Type I cell measures 2.4 x 3.0 cm and holds 7.2 x 10(to the 6th pwr) MJ; the Type II cell measures 10.2 x 3.0 cm and holds 4.5 x 10(to the 7th pwr) MJ.
Downstream from the power cell are three interconnected control modules: the beam control assembly, safety interlock, and subspace transceiver assembly (STA). The beam control assembly includes tactile interface buttons for configuring the phaser beam width and intensity, and a firing trigger. The safety interlock is a code processor for safing the power functions of the phaser and for personalizing a phaser for limited personnel use. Key-press combinations of beam width and intensity controls are used to configure the phaser's safety condition. The STA is used as part of the safety system while aboard Starfleet vessels. It maintains contact between the phaser and the ship computers to assure that power levels are automatically restrained during shipboard firings, usually limited to heavy stun. Emergency override commands may be keyed in by the beam controls. The STA adapted for phaser use is augmented with target sensors and processors for distant aiming functions.
Energy from the power cell is controlled by all three modules and routed by shielded conduits to a prefire chamber, a 1.5 cm diameter sphere of LiCu 521 reinforced with gulium arkenide. Here the energy is held temporarily by a collapsible charge barrier before passing to the actual LiCu 521 emitter for discharge out of the phaser, creating a pulse. As with the larger phaser types, the power level set by the user determines the pulse frequency and relative proportion of protonic charge created in the final emitter stage. The Type I contains a single prefire chamber; the Type II contains four.
At triggering, the charge barrier field breaks down in 0.02 picoseconds. Through the rapid nadion effect, the LiCu 521 segmented emitter converts the pumped energy into a tuned phaser discharge. As with the ship's main phasers, the greater the energy pumped from the prefire chamber, the higher will be the percentage of nuclear disruption force (NDF) created. At low to moderate settings, the nuclear disruption threshold will not be crossed, limiting the phaser discharge to stun and thermal impact resulting from simple electromagnetic (SEM) effects.
At the higher settings, as an override precaution for the user, the discharge will take a distance of approximately one meter to decay and recombine to form full-lethality emissions. In the Type I, the emitter crystal is an elliptical solid measuring 0.5 x 1.2 cm. In the Type II, it is a regular trapezoid 1.5 x 2.85 cm.

AVAILABLE POWER SETTINGS AND EFFECTS
The power levels available to both the Type I and Type II phasers are designated 1 to 8. The Type II has an additional eight levels, from 9 to 16, all involving high proportions of nuclear disruption energy. The Type III phaser rifle has power levels similar to the Type II personal phaser, except that its power reserve is nearly 50% greater. The following list describes the effects associated with each level:

• Setting 1: Light Stun; discharge energy index 15.75 for 0.25 seconds, SEM:NDF ratio not applicable. This setting is calibrated for base humanoid physiology, and causes temporary central nervous system (CNS) impairment. Subjects remain unconscious for up to five minutes. Higher levels of reversible CNS damage result from repeated long exposures. The discharge energy index is related to RNE protonic charge levels. Standard median- density composite structural material samples are not permanently affected, although small vibrational warming will be detected. A standard composite sample consists of multiple layers of tritanium, duranium, cortenite, lignin, and lithium-silicon-carbon 372. A standardized damage index is derived for setting comparisons; each whole number represents the number of cm of material penetrated or molecularly damaged. The damage index for this setting is zero.
• Setting 2: Medium Stun; discharge energy 45.30 for 0.75 seconds, SEM:NDF ratio not applicable. Base-type humanoids are rendered unconscious for up to fifteen minutes, resistant humanoids up to five minutes. Long exposures produce low levels of irreversible CNS and epithelial damage. Structural materials are not affected, though higher levels of vibrational warming are evident. The damage index is zero.
• Setting 3: Heavy Stun; discharge energy 160.65 for 1.025 seconds, SEM:NDF ratio not applicable. Base humanoids remain in a sleep state for approximately one hour, resistant bioforms for fifteen minutes. Single discharges raise 1 cc of liquid water by 100°C. Structural samples experience significant levels of thermal radiation. The damage index is 1.
• Setting 4: Thermal Effects; discharge energy 515.75 for 1.5 seconds, SEM:NDF ratio not applicable. Base humanoids experience extensive CNS damage and epidermal EM trauma. Structural materials exhibit visible thermal shock. Discharges of longer than five seconds produce deep heat storage effects within metal alloys. The damage index is 3.5.
• Setting 5: Thermal Effects; discharge energy 857.5 for 1.5 seconds, SEM:NDF ratio 250:1. Humanoid tissue experiences severe burn effects but, due to water content, deep layers will not char. Simple personnel forcefields are penetrated after five seconds. Large Away Team fields will not be affected. The damage index is 7.
• Setting 6: Disruption Effects; discharge energy 2,700 for 1.75 seconds, SEM:NDF ratio 90:1. Organic tissues and structural materials exhibit comparable penetration and molecular damage effects as higher energies cause matter to dissociate rapidly. Familiar thermal effects begin decreasing at this level. The damage index is 15.
• Setting 7: Disruption Effects; discharge energy 4,900 for 1.75 seconds, SEM:NDF ratio 1:1. Organic tissue damage causes immediate cessation of life processes, since disruption effects become widespread. The damage index is 50.
• Setting 8: Disruption Effects; discharge energy 15,000 for 1.75 seconds, SEM:NDF ratio 1:3. Cascading disruption forces cause humanoid organisms to vaporize, as 50% of affected matter transitions out of the continuum. The damage index is 120; all unprotected matter is affected and penetrated according to depth/time.

Type II hand phasers and Phaser Rifles Only
• Setting 9: Disruption Effects; discharge energy 65,000 for 1.5 seconds, SEM:NDF ratio 1:7. The damage index is 300; medium alloy or ceramic structural materials over 100 cm thickness begin exhibiting energy rebound prior to vaporization.
• Setting 10: Disruption Effects; discharge energy 125,000 for 1.3 seconds, SEM:NDF ratio 1:9. The damage index is 450; heavy alloy structural materials absorb or rebound energy, 0.55 sec delay before material vaporizes.
• Setting 11: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 300,000 for 0.78 seconds, SEM:NDF ratio 1:11. The damage index is 670; ultradense alloy structural materials absorb/rebound energy, 0.20 sec delayed reaction before material vaporizes. Light geologic displacement; <10 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.
• Setting 12: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 540,000 for 0.82 seconds, SEM:NDF ratio 1:14. The damage index is 940; ultradense alloy structural materials absorb/rebound energy, 0.1 sec delayed reaction before material vaporizes. Medium geologic displacement; <50 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.
• Setting 13: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 720,000 for 0.82 seconds, SEM:NDF ratio 1:18. The damage index is 1,100; shielded matter exhibits minor vibrational heating effects. Medium geologic displacement; <90 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.
• Setting 14: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 930,000 for 0.75 seconds, SEM:NDF ratio 1:20. The damage index is 1,430; shielded matter exhibits medium vibrational heating effects. Heavy geologic displacement; <160 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.
Q__
Moderator
#30 - Wysłana: 13 Wrz 2016 14:49:32
Odpowiedz 
• Setting 15: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 1.17 x 10(to the 6th pwr) for 0.32 seconds, SEM:NDF ratio 1:25. The damage index is 1,850; shielded matter exhibits major vibrational heating effects. Heavy geologic displacement; <370 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.
• Setting 16: Explosive/Disruption Effects; discharge energy 1.55 x 10(to the 6th pwr) for 0.28 seconds, SEM:NDF ratio 1:40. The damage index is 2,450; shielded matter exhibits light mechanical fracturing damage. Heavy geologic displacement; <650 m^3 rock/ore of 6.0 g/cm^3 explosively uncoupled per discharge.

Old style hand phaser firing ranges
HAND PHASER - TYPE I
EFF. RANGE IN METERS
Overload blast radius..........40
De-Materialize.....................10
Disrupt..................................20
Heat........................................2
Stun.......................................30

HAND PHASER - TYPE II
EFF. RANGE IN METERS
Overload blast radius........135
De-Materialize.....................30
Disrupt..................................60
Heat........................................6
Stun.......................................90

RAY GUN - TYPE I
Offensive/Defensive Area Weapon
EFF. RANGE IN METERS
Offensive (Disrupt)..............90
Effective Area at....................3
Deffensive (Stun)...............180
Effective Area at....................8


SAFETY CONSIDERATIONS
As a result of the basic physics required to produce a phaser discharge, an undesirable but unavoidable process exists, namely that of phaser overload. The accepted methods employed for energy storage, flow, control, and discharge allow for an amplified rebounding to occur from the storage cell to the prefire chamber, and simultaneously back to the storage cell. While the total energy within the system remains the same, the flow pressure is elevated during the rebound, to the point where the storage cell cannot reabsorb the energy fast enough. The barrier field will be reinforced during this buildup, effectively preventing normal discharge through the emitter.
Conductive acoustic effects manifest themselves during overload, ranging from 6 kHz to over 20 kHz within thirty seconds. Explosive destruction of the phaser will occur when the energy level exceeds the prefire chamber's density and structural limits.
The safety interlock will prevent overload under most operating conditions, though the design specifications could not cope with some forms of tampering. This can become a priority security matter should a standard- issue phaser fall into the hands of a Threat force.

PERSONNEL TRAINING AND OPERATIONS
All Starfleet and attached personnel receive initial basic instruction on the operation and use of a low-power variant of the Type I phaser (limited to Setting 3). All Starfleet officers receive advanced training and are issued full-power Type I phasers as personal defensive arms. During Alert conditions aboard ship and during Away Missions, the Security Division will oversee the distribution of Type II units. Training for the use of Type III phaser rifles is available on starbases only.
The continued proficiency training in defensive techniques is maintained at four-month intervals for shipboard personnel, and at one- month intervals for Away Team candidates. Each Security Division officer's continuing phaser training progresses at varied rates, depending on individual specialties.


Manual TNG
 Strona:  1  2  »» 
USS Phoenix forum / Treknologia / Fazery

Twoja wypowiedź
Styl pogrubiony  Styl pochylony  Obraz Łącza  URL Łącza  :) ;) :-p :-( Więcej emotikon...  Wyłącz emotikony

» Login  » Hasło 
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!