USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Treknologia / Klasy Okrętów
 Strona:  1  2  »» 
Autor Wiadomość
szwagier
Użytkownik
#1 - Wysłana: 17 Gru 2004 01:41:52
Odpowiedz 
Że tak się spytam.. Nurtuje mnie to od dawna, skąd wy bierzecie te wszystkie dane szczegółowe o klasach okrętów? A tak po drugie to nie mogę się w nich połapać, bo na każdej stronie o treku co znajde w necie piszą co innego i coraz to nowe klasy w nich odnajduje. Wszędzie podają że klasa ma nazwe saber a tutaj jest sabre (czyli sabla..), czy to jakiś błąd? Wiem, że marudze ale chce wiedzieć.... Pozdrowienia.
Anonim
Anonimowy
#2 - Wysłana: 18 Gru 2004 00:40:24
Odpowiedz 
Chyba sie ktos pomylil. Nie slyszalem o zadnej klasie sabre.
A jesli chodzi o saber, to czy pojawiî sie jakis poza ST:FC?
szwagier
Użytkownik
#3 - Wysłana: 18 Gru 2004 03:06:01
Odpowiedz 
No właśnie tak jak myślałem na tutejszej stronce jest błąd nazwy w klasach okrętów, zamiast saber jest sabre... Myślałem że mi się coś w oczkach chrzani ale patrze raz, drugi zupełnie na trzeźwo i niestety.. Nic mi jak narazie nie wiadomo, czy ta klasa się pojawiła poza First Contact.
SolSius
Użytkownik
#4 - Wysłana: 18 Gru 2004 09:42:19
Odpowiedz 
'Saber-class starship
Episode: MOV 008 - Star Trek: First Contact
A Starfleet fighter ship like the U.S.S. Yeager, which fought the Borg in 2373.'

informacje z startrek.com
Delta
Anonimowy
#5 - Wysłana: 18 Gru 2004 16:44:43
Odpowiedz 
O ile wiem to w żadnym z filmów ani w żadnym serialu nie wymieniono nazwy klasy tego okrętu. Znalazłem jednak informację, że obie nazwy (Saber i Sabre) to słowa o tym samym znaczeniu, z tym że Sabre to wyraz w British English a Saber -w American English. Myślę, że jest to najbardziej wiarygodne wyjaśnienie tego skąd wzięły się rozbieżności w nazwie. Do momentu w którym nazwa klasy nie zostanie wymieniona na ekranie, nie znajdziemy na to rozwiązania.
szwagier
Użytkownik
#6 - Wysłana: 18 Gru 2004 21:18:32
Odpowiedz 
No właśnie chyba masz racje... Bo mi się przypomniało że w Gwiezdnych Wojnach miecz świetlny nazywają lightsaber co można tłumaczyć też jako świetlną szable, a samo słowo saber jako angielskie sabre. Że wcześniej na to nie wpadłem...
Papag
Użytkownik
#7 - Wysłana: 19 Gru 2004 23:49:34
Odpowiedz 
A czy w dyskusję można wrzucić grę. Chodzi mi o Starflet Command 3. Tam jeśli dobrze pamiętam występuje ten okręt.
szwagier
Użytkownik
#8 - Wysłana: 20 Gru 2004 00:13:35
Odpowiedz 
Tak można włączyć w to gry bo wkońcu to też niby świat treka. Ogólnie jest wiele nieścisłości z tymi klasami, rejestrami itd. a niektóre znajduje w necie jakieś dziwne, o których słysze pierwszy raz.. Zrobiłem z tym zamieszanie bo chce zrobić sobie spis klas z galeriami ale chyba to niemożliwe...
Pah Wraith
Anonimowy
#9 - Wysłana: 20 Gru 2004 12:00:28
Odpowiedz 
No, nie wiem, czy można włączyć w to giery... Przecież one nie są w kanonie.
>chce zrobić sobie spis klas z galeriami ale chyba to niemożliwe...
Dlaczego nie? Polecam stronkę
www.ex-astris-scientia.org/
jest naprawdę rzetelnie zrobiona i jeśli chodzi o okręty to świetne źródlo informacji.
Pzdrawiam i życze powodzenia!
Anonim
Anonimowy
#10 - Wysłana: 23 Gru 2004 19:43:25
Odpowiedz 
bo chce zrobić sobie spis klas z galeriami ale chyba to niemożliwe...

Takich spisów jest już kilka - choćby na www.ditl.org (jeden z największych), są też polskie spisy z wyszczegónlieniem klas kanonicznych i niekanonicznych - sprawdź na www.excelsiorb.prv.pl albo na http://betleh.klingons.eu.org
Papag
Użytkownik
#11 - Wysłana: 24 Gru 2004 23:02:43
Odpowiedz 
Z tymi nieścisłościami w pełni się zgadzam. Jeśli ktoś grał np w Star Trek Bridge Commander i w wspomniany już SC3 to ma pojęcie że Sovereign Sovereignowi (chyba tak sie pisze ) nierówny.
Slovaak
Anonimowy
#12 - Wysłana: 25 Gru 2004 14:28:29
Odpowiedz 
W większości opisów Excelsiora pisze że ma on 467m dł. Jesli by tyle miał to wysokość pokładu (od podłogi do sufitu) wynosiła by mniej niz 2m +przestrzen miedzy pokładami, a w całym serialu i w filmach widac ze jest nieco wyżej, pozatym mostek miał by mniej niz 7m średnicy. Moim zdaniem Excelsior ma około 600m dł, wtedy sie wszystko się "miesci". Swoje analizy oparłem na dokładnym schemacie podobnym do tego z tylnej częsci mostka USS Enterprise-B. Jeśli ktos ma inne zdanie poparte dowodami to prosze o kontakt mich40@vp.pl
Papag
Użytkownik
#13 - Wysłana: 26 Gru 2004 00:47:54
Odpowiedz 
Slovaak czy na pewno nie pomyliłeś się w obliczeniach. Z danych zamieszczonych na tej stronie w klasach okrętów jest napisane ż Excelsior ma 15 pokładów, a jego wysokość wynosi 77.8 metra.Wystarczy podzielić i wychodzi 5.18 metra na pokład. Nawet po odliczeniu przestrzeni międzypokładowej i grubości kadłuba na pewno pozostanie więcej niż 2 metry na pokład
Slovaak
Anonimowy
#14 - Wysłana: 26 Gru 2004 13:02:14
Odpowiedz 
1.Nie wydaje mi sie ze Enterprise-B ma 15 pokładów. Z danych na tej stronie wynika że Enterprise-A ma 23 pokłady a jest 6m niższy. Pozatym wystarczy policzyc poziomy na których są okna 10 zajmuja one mniej niz połowe miejsca. Na schemacie z tylnej częsci mostka jest na stronie:
http://www.ex-astris-scientia.org/scans/excelsior1.htm
widac ze ma znacznie wiecej pokładów, min 30 co oznaczało by ze przy wysokosci 77 wypada 2,5 na pokład(od podłog do sufitu) brak miejsca na przestrzen miedzypokładowa i kadłub.
2.Przy długosci 467m mostek miał by 6,8m dł srednicy!!! Na schematach mostka z tej strony (przyjmując ze szerokosc drzwi =1m) mostek ma ponad 7m srednicy, a jeszcze dochodzi przestrzen za mostkiem (2m na winde i jeszcze troche na kadłub). Nadal twierdze ze Excelsior ma około 600m dł.
szwagier
Użytkownik
#15 - Wysłana: 29 Gru 2004 00:34:32
Odpowiedz 
Dzięki za strony!! najgorzej właśnie jest z klasami niekanonicznymi bo co troche ktoś sobie "tworzy" nową.
ktos
Anonimowy
#16 - Wysłana: 1 Sty 2005 04:41:45
Odpowiedz 
mam nadzieje ze nie mowisz o klasie excelsior
Christof
Anonimowy
#17 - Wysłana: 2 Kwi 2005 19:15:50
Odpowiedz 
Wiele ciekawych informacji można znaleźć na tej stronie: http://memory-alpha.org/en/wiki/Main_Page
szwagier
Użytkownik
#18 - Wysłana: 2 Kwi 2005 21:42:16
Odpowiedz 
Ktoś odświeżył mój post Dzięki. A tak wogóle dawno nic nie wpisywałem swojego, więc witam ponownie
Slovaak
Użytkownik
#19 - Wysłana: 2 Kwi 2005 22:27:47
Odpowiedz 
To jak piszemy jeszcze na temat Excelsiora?;)
Slovaak
Użytkownik
#20 - Wysłana: 22 Kwi 2005 12:11:56
Odpowiedz 
Troszke danych dotyczących rozmiaru Excelsiora:
http://www.ex-astris-scientia.org/articles/excelsior-size.htm
Delta
Użytkownik
#21 - Wysłana: 23 Sty 2008 12:21:27
Odpowiedz 
Ktoś się orientuje jakiej klasy okrętu jest to model?

http://tng.trekcore.com/gallery/albums/s3/3x06/boo bytrap167.jpg
Domko
Użytkownik
#22 - Wysłana: 23 Sty 2008 12:36:22
Odpowiedz 
IMHO wygląda jak Constitution.
Delta
Użytkownik
#23 - Wysłana: 23 Sty 2008 12:51:52
Odpowiedz 
Domko
IMHO wygląda jak Constitution.

Też tak najpierw pomyślałem, ale zobacz na gondole.
Jurgen
Moderator
#24 - Wysłana: 23 Sty 2008 12:56:22
Odpowiedz 
Jak dla mnie z grubsza przypomina Constitution, tylko te gondole... Jakby od dużo nowszych statków były.
Domko
Użytkownik
#25 - Wysłana: 23 Sty 2008 13:00:19 - Edytowany przez: Domko
Odpowiedz 
Macie rację - chyba ma nawet widoczne kolektory Bussarda podobne do tych z klasy Galaxy. Ciekawostka...

Chociaż z drugiej strony, skoro jest to model w biurze w stoczni, to pewnie jest jakimś wymysłem konstruktorów statków i niekoniecznie istnieje.
Jurgen
Moderator
#26 - Wysłana: 23 Sty 2008 13:04:54
Odpowiedz 
Chociaż z drugiej strony, skoro jest to model w biurze w stoczni, to pewnie jest jakimś wymysłem konstruktorów statków i niekoniecznie istnieje.

To akurat jest bardzo możliwe. W akżdym razie taki Constitution nie pojawił się chyba na ekranie... Ani nie wspomniano o tak późnym reficie.
Delta
Użytkownik
#27 - Wysłana: 23 Sty 2008 13:09:37
Odpowiedz 
Domko
Macie rację - chyba ma nawet widoczne kolektory Bussarda podobne do tych z klasy Galaxy.

Mi to przypomina gondole Constitution tylko obrócone w bok o 90 stopni. Faktycznie są spłaszczone z góry i dołu jak w Galaxy albo w Ambassadorach. Może to jakieś brakujące ogniwo w ewolucji?

Jurgen
W akżdym razie taki Constitution nie pojawił się chyba na ekranie... Ani nie wspomniano o tak późnym reficie.

Dokładnie.
Domko
Użytkownik
#28 - Wysłana: 23 Sty 2008 13:40:35
Odpowiedz 
Pozaekranowe wyjaśnienie jest prostsze - ponoć ekipa kupowała tzw. kitbashe, czyli modele statków, które można składać na różne sposoby. Podejrzewam, że składali takie okręty sugerując niejako, że mogły istnieć - taka zabawa majsterkowiczów. W serialu jednak one się nie pojawiają.
Delta
Użytkownik
#29 - Wysłana: 23 Sty 2008 14:03:24
Odpowiedz 
Domko
Pozaekranowe wyjaśnienie jest prostsze - ponoć ekipa kupowała tzw. kitbashe, czyli modele statków, które można składać na różne sposoby.

Słyszałem o tym.

W serialu jednak one się nie pojawiają.

Jeśli to jest taki kitbash to nie ulega wątpliwości, że się pojawił.
Domko
Użytkownik
#30 - Wysłana: 23 Sty 2008 14:28:08
Odpowiedz 
Tzn. miałem na myśli, że nie pojawił się jako statek, tylko jako model na czyimś biurku.
 Strona:  1  2  »» 
USS Phoenix forum / Treknologia / Klasy Okrętów

Twoja wypowiedź
Styl pogrubiony  Styl pochylony  Obraz Łącza  URL Łącza  :) ;) :-p :-( Więcej emotikon...  Wyłącz emotikony

» Login  » Hasło 
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!