USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Star Trek / Enterprise skasowany!
 
Autor Wiadomość
Kai
Admin
#1 - Wysłana: 3 Lut 2005 00:00:12
Odpowiedz 
Dobrze to czy źle?
The_D
Użytkownik
#2 - Wysłana: 3 Lut 2005 00:30:18
Odpowiedz 
Jak dla mnie, przerwa trekowi nie zaszkodzi.
sancho666
Anonimowy
#3 - Wysłana: 3 Lut 2005 00:52:58
Odpowiedz 
Nareszcie - najwyższy był już czas. Może za kilka lat doczekamy się prawdziwego serialu
Delta
Anonimowy
#4 - Wysłana: 3 Lut 2005 10:09:50
Odpowiedz 
Z jednej strony dobrze, bo jeśli będzie następny serial ST to może będzie lepszy. Z drugiej szkoda bo serial miał potencjał, którego nie wykorzystano. Ale swoją drogą trochę dziwi mnie decyzja UPN. Wiem że oglądalność była jak na populację USA nieduża, ale to było ok. 2.5 miliona ludzi -liczba chyba nie do pogardzenia. Przecież zarówno w naszej jak i amerykańskiej telewizji puszczane są gorsze gnioty a jednak nie zostają skasowane. Myślę, ze UPN popełnił błąd, powinni pozwolić nowemu scenarzyście na pracę na następnym sezonem by zobaczyć czy na dłuższą metę widoczna jest poprawa oglądalności.
elbereth
Moderator
#5 - Wysłana: 3 Lut 2005 10:46:49
Odpowiedz 
tak jak ktos napisal w komentarzach, obawiam sie ze nie bedzie nastepnego serialu st przez dluzszy czas...
twardy
Anonimowy
#6 - Wysłana: 3 Lut 2005 10:53:01
Odpowiedz 
Z jednej strony szkoda entka , ale z drugiej strony to nawet dobrze, ponieważ panowie B&B niektóre odcinki knocili niemiłosiernie. A tak w ogóle wie ktoś na ilu odcinkach zakończy sie 4 seria?
Barusz
Użytkownik
#7 - Wysłana: 3 Lut 2005 10:58:35
Odpowiedz 
Dobrze to czy źle?

Instaluj sondę.

Tak w ogóle, to sprawa ma dwa poziomy:
1) Marketingowy. Tu wszystko jest jasne. Oglądalność spadała, nie było koncepcji rozwoju serialu (bo nie było), fani się wściekali, reklamodawcy odchodzili. Więc serial skasowano, to normalna decyzja.
2) Trekerski. Tu jest problem. Po pierwsze coś trzeba będzie z ENT zrobić. Czy przyjmujemy, że był kanoniczny ze wszystkimi swoimi burakami (zmiany w chronologii, technologiczny megaregres po roku 2155, problem Romulan itd), czy mówimy "umówmy się, że tego nie było" i traktujemy wszystko jako taką zupełnie zmyśloną historię. Po drugie...co dalej?
CygnusX1
Użytkownik
#8 - Wysłana: 3 Lut 2005 11:07:28
Odpowiedz 
Może trekkerzy wszystich krajów powinni się połączyć i napisać inny scenariusz producentom?
Slovaak
Użytkownik
#9 - Wysłana: 3 Lut 2005 12:30:33
Odpowiedz 
Ech, tak to jest jak ideę przycmi zysk, to była tylko kwestia czasu.

Mam nadzieje że wkrótce, choc to pewnie potrwa z 10 lat (jej obym sie mylił) znajdzie sie ktoś świeży, z nowymi pomysłamim i natyle ambitny zeby można było porównac nowe "dziecko treka" do jego Udanych starszych braci.
Anonim
Anonimowy
#10 - Wysłana: 3 Lut 2005 12:43:02
Odpowiedz 
Źle! Źle! Źle! ;(
CoBrah
Użytkownik
#11 - Wysłana: 3 Lut 2005 13:04:59
Odpowiedz 
Serial kasują a ja go nawet nie zacząłem jeszcze oglądać
Jedyne co mogę powiedzieć - szkoda,bo wprowadza to mały zamęt do Trekowego swiata
Myślę,że długo przyjdzie nam czekać na kolejną produkcję spod znaku Star Trek (
cezary
Użytkownik
#12 - Wysłana: 3 Lut 2005 14:07:43
Odpowiedz 
w sumie nie ma sie co dziwic, biorac pod uwage ze konkurencyjne seriale (scifi) bily na glowe entka pod wzgledem popularnosci.
O ile porazka jest ze nie bedzie tworzony nowy trek (po raz pierwszy od 20 lat! szok:) obie wojny swiatowe trwaly ktorej:)) to nie rusza mnie to bardzo, moze przyjda nowe osoby z nowymi pomyslami, a starym prykom mozna dac emeryturke i pozegnac sie z nimi:)

A w sumie widzac ta informacje 2 razy zastanawialem sie czy przypadkiem nie jest 1 kwietnia, ale jakbym nie liczyl to wychodzil luty:)
AHM
Użytkownik
#13 - Wysłana: 3 Lut 2005 14:22:35
Odpowiedz 
źle!!!
Z wielu powodów między innymi, przegrał walkę komercyjną i finansową, ST na tle innych seriali sf poniósł klęskę która wzmacnie innych, przcież byli tacy którym się podobał i wreszcie nie dotarł do zwykłych zajadaczy chleba, był łysy kapitan czy kobieta kapitan a tu nagle serial o histori GF to chybiło gusta laików, kórych oglądalnośc była potrzebna, gdyż sami fani producentom i nie wystarczają finansowo.
Suavek
Anonimowy
#14 - Wysłana: 3 Lut 2005 14:33:15
Odpowiedz 
Mnie to osobiscie ani ziebi, ani grzeje. Dla mnie byl to najslabszy ze wszystkich seriali Star Trek (wlaczajac TAS), co ne oznacza, ze byl zly. Mial swoje wady i zalety. Byl, to go ogladalem, nie bedzie go, to trudno. Dobrze chociaz, ze decyzja zapadla przed zakonczeniem sezonu - moze bedziemy mieli jakies sensowne zakonczenie, a nie tak, jak w TOS. Zal mi jedynie tych, ktorym sie on naprawde podobal - stracili byc moze swoj ulubiony serial. I, jak napisali przedmowcy, zle wrozy to przyszlosci Treka - przypomina sie sytuacja z 1969 roku. I jeszcze jedno - sprawa natepnego filmu ST - skoro TNG sie skonczylo, a ENT zakonczyl faze serialu, to moze 11. film bedzie z ta wlasnie zaloga? Czy tez moze poczekamy 20 lat na "Enterprise: The Next Generation"?
elbereth
Moderator
#15 - Wysłana: 3 Lut 2005 15:39:36
Odpowiedz 
chyba nie bedzie dalszych serii ST...
spojzmy prawdzie w oczy: wszystko zostało juz zbadane.. kwadrant gamma delta alfa i beta pewnie tez w większosci, przeszłość poznaliśmy a co nas czeka w przyszłosci? wiemy z "relativity" ze podróze w czasie (broń panie Boże roboc serial osadzony w XXIX wieku!!)...
Borg pokonany... Pokój z Dominium... Klingoni to teraz nasi przyjaciele...
Jedyny pomysl jaki mi przychodzi do głowy to czasy po Nemezis i powrocie Voyagera i jakis naprawde mroczny wątek coby troche klimat polepszyc... (ale to też juz bylo w DS9...) naprawde nie wiem o czym mozna zrobic jeszcze serial..
kiedys byly pomysly: o kadetach (odpada), o czyms na kształt Hazard Teamu (to juz chyba mało trekowe...)
jakis potencjał wykazuje moze gatunek 8472 ale chyba nie chciałbym go widziec nigdzie poza epizodami voya...
Barusz
Użytkownik
#16 - Wysłana: 3 Lut 2005 15:49:51
Odpowiedz 
Ten cytat chodzi za mną od rana, nie chciałem go tutaj przytaczać, chyba na zasadzie "znaj proporcję, mocium panie", ale w sumie dlaczego nie. Więc, wszystkim pijanym ze szczęścia ludziom z killenterprise.com i im podobnym chciałbym zadedykować słowa wielkiego Spocka z jego ostatniej rozmowy z T'Pring i Stonnem z TOS: "Amok Time", z pamięci: "Po jakimś czasie być może odkryjecie, że posiadanie nie jest aż tak przyjemne jak pragnienie... i zdobywanie."
Jinn
Użytkownik
#17 - Wysłana: 3 Lut 2005 17:13:49
Odpowiedz 
ale to było ok. 2.5 miliona ludzi -liczba chyba nie do pogardzenia.
Trochę cię dobije ale kasowano seriale nawet z 5 milionową widownią.

obawiam sie ze nie bedzie nastepnego serialu st przez dluzszy czas...
Wygląda na to że jednak powinniśmy się cieszyć. Producenci i scenarzyści trochę odsapną, poobserwują konkurencję, złapią parę świeżych pomysłów.

Czy przyjmujemy, że był kanoniczny ze wszystkimi swoimi burakami
Dla mnie to jest po prostu Enterprise bez ST na początku. Wolna wariacja na temat ST. I nigdy nie będzie kanoniczna (oczywiście według mojego kanonu). Było oczywiście parę rzeczy które mi się podobały 90% niestety nie przypadły mi do gustu. Więc co do pytania Kai'a, dobrze się stało.

spojzmy prawdzie w oczy: wszystko zostało juz zbadane.. kwadrant gamma delta alfa i beta
To tak jakbyś obejrzał parę filmów o XX wieku i wiedział już wszystko o ludzkości. Trek nie raz już pokazał że ma olbrzymi potencjał ale trzeba odpowiednich ludzi żeby go odkryli. A może przydałaby się zmiana wytwórni? Chyba paramount nie wie co ma z nim zrobić i jak go wykorzystać.
CygnusX1
Użytkownik
#18 - Wysłana: 3 Lut 2005 21:15:55
Odpowiedz 
spojzmy prawdzie w oczy: wszystko zostało juz zbadane.. kwadrant gamma delta alfa i beta pewnie tez
A inne galaktyki?
I jeszcze pomyślałem o innych liniach czasowych, ale w mojej wyobraźni nie dopuszczam czegoś takiego i tego nie lubię.
elbereth
Moderator
#19 - Wysłana: 3 Lut 2005 23:06:35
Odpowiedz 
Cygnus to by zabiło treka doszczętnie :] poza tym czym taka nowa galaktyka sie rózniła od chocazby voyagera...?

To tak jakbyś obejrzał parę filmów o XX wieku i wiedział już wszystko o ludzkości. Trek nie raz już pokazał że ma olbrzymi potencjał ale trzeba odpowiednich ludzi żeby go odkryli.

racja, pisałem o tym w wątku Nowe przygody
CygnusX1
Użytkownik
#20 - Wysłana: 4 Lut 2005 00:10:30
Odpowiedz 
Cóż dziwnego w locie na inną galaktykę? Enterprise już miał taki wypadek (TNG 1x06) .
Ja myślałem raczej o takim wypadku, że taka załoga nie miałaby zupełnie żadnej możliwości powrotu czy chociażby nawiązania kontaktu. Musieliby stworzyć nową placówkę ludzkości i wkomponować się w panujące warunki fizyczne i polityczne. Wiem, pomysł nie jest wybitnie nowy, ale chyba nie taki zły?
elbereth
Moderator
#21 - Wysłana: 4 Lut 2005 11:02:27 - Edytowany przez: elbereth
Odpowiedz 
pomysł dobry ale potrzebne jest to co zawsze: scenarzyści :]
i ja np bym chciał jakąś większą ciągłosc w odcinkach, tzn główny wątek bardziej wyeksponowany, bo czasem w treku (oprócz DS9) ciezko zauwazyc o co chodzi w danym sezonie watki zaczynaja i koncza sie w jednym odcinku. ktos mi moze zarzucic ze chce zrobic telenowele z treka ale ja tak to widze. o wiele fajniej sie ogladało np sg: atlantis gdzie np w pierwszym sezonie dominował wątek poszukiwania ZPM-ów (cos w stylu generatorów) a w koncowych odcinkach próba przygotowania się do nadciągającego ataku Wraith (głównego wroga)
km222
Użytkownik
#22 - Wysłana: 4 Lut 2005 11:34:22
Odpowiedz 
Mi osobiscie nie podoba się pomysł w stylu zagubiony okręt. Wolę jak jest łączność z centralą GF. No ale to moje subiektywne odczucia.
John Belushi
Anonimowy
#23 - Wysłana: 6 Lut 2005 08:11:03
Odpowiedz 
> Z jednej strony szkoda entka , ale z drugiej strony to nawet > dobrze, ponieważ panowie B&B niektóre odcinki knocili > niemiłosiernie. A tak w ogóle wie ktoś na ilu odcinkach > zakończy sie 4 seria?

wszystko wskaję że będzie najkrótsza
22 odcinki

15 kwietnia wyświetlą ENT4x18
a 13 maja ostatni
więc najprawdopodobniej to będzie ENT4x22
Q__
Moderator
#24 - Wysłana: 2 Cze 2013 08:12:30
Odpowiedz 
Jinn:
Trek nie raz już pokazał że ma olbrzymi potencjał

I, że jest niezatapialny:
http://www.nerdist.com/2013/05/star-treks-nine-liv es-how-the-sci-fi-saga-keeps-cheating-death/

Acz tylko w rękach
Jinn:
odpowiednich ludzi

Q__
Moderator
#25 - Wysłana: 18 Wrz 2013 15:19:16 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Wiecie co? Przeglądałem te rankingi Kethinova i naszła mnie taka refleksja odnośnie ENT...
Zauważcie, że wśród najwyżej ocenionych odcinków tej serii mamy albo te, gdzie ENTek wywiązuje się z roli prequela, czyli bazujace na rozmaitych wewnątrztrekowych odniesieniach ("In a Mirror, Darkly", "The Forge", "United", nawet "Cogenitor" pokazujący jak rodziła się PD), albo przejmujące ludzkie dramaty z wybitnie bezsensowną warstwą naukową ("Twilight", "Similitude"), albo te związane z wojennym metaplotem, wyraźnie jednak słabsze od tych DS9owskich (co z tego, że "The Council" jest intelektualnie i przesłaniowo lepszy niż spora część DS9, skoro tak wyprany z emocji, tak byle jak nakręcony). Tak w sumie tylko w "Vox Sola" nie ma się do czego przyczepić, a i ten odcinek nie dość, że rżnie od innych aż miło ("The Thing" się kłania), to jeszcze wykonaniem razi (nędzna reżyseria, dziwaczne tempo, wizualia na średnim poziomie AND).

Pytanie: czy twórcy tak się wypalili, czy konwencja - zauważmy, przy okazji, że filmy Abramsa pod wieloma względami przypominają i ENT (straszne głupoty naukowe, recykling, znośne F/X) i AND (żenienie klasycznego Treka z sensacją, TOSowaty kicz, eksperymentowanie z wątkiem wolkańskim) - czy to fani już tylko powtórek potrafią się domagać?


I od razu odpowiedź... Ani twórcy (bo przecież B&B proponowali w ENT b. dobry eksperyment z pierwszym "naziemnym" sezonem, a "Vox Sola" to scenariusz ich autorstwa; kilka lat później zaś Abrams fundnął nam Kelvina i całkiem nową erę; o kreatywności Wolfe'a, Moore'a czy Straczynskiego już nie wspomnę), ani konwencja (bo właśnie "Vox Sola" czy "Twilight", a tym bardziej wypchnięte poza kanon świetne odcinki AND: wszak "The Lone and Level Sands" nawet - nie trawiący wszak tej serii - Delta ceni, a jest to epizod pokazujący ile jeszcze można wycisnąć z "ogranego" schematu eksploracji, "Una Salus Victus" znów pokazuje jakie pokłady mroku kryją się we wzorowych oficerach GF), ani fani (bo ci jakoś potrafili docenić i, odmienne od TOS, TNG i anty-TNGowski DS9; ba... - sądząc z finansowych wyników - i TMP docenili).
Sądzę, że zawiniła wytwórnia... Z fanowskich krytyk wzięła to, co jej odpowiadało, by usprawiedliwić stagnację (a nie np. to co było potrzebne, by postawić B&B nad łbami konsultanta naukowego gdy widownia zaczęła kpić z voyageryzmów), bała się eksperymentów (wywalenie AND z kanonu, czerwone światło dla "naziemnego" sezonu, traktowanie po macoszemu DS9, promowanie nijakiego VOY), nie zadbała o to by zatrzymać, odchodzących w konflikcie z Bermanem, Pillera czy Moore'a, a jeśli nie zatrzymać to zastąpić nowymi, równie dobrymi. Owszem, w jakimś stopniu odpowiada za to sam Berman (w końcu viceprezes Paramountu), ale nie można zwalać wszystkiego na niego, bo była nad nim władza, która potrafiła wepchnąć mu Borg Queen do kanonu, a "nie potrafiła" jakoś prostować jego błędów. Zresztą... Berman w końcu wyleciał, a od Abramsa - którego również stać na więcej - wymaga się równie mało kreatywnej roboty.
krzychu
Użytkownik
#26 - Wysłana: 18 Wrz 2013 17:02:02 - Edytowany przez: krzychu
Odpowiedz 
ENT nie byl taki zly przydal by sie teraz serial ST przynajmniej na takim poziomie jak ENT

no dobra byl kiepski np w stosunku do VOY ale lepszy rydz niz nic
Q__
Moderator
#27 - Wysłana: 18 Wrz 2013 18:12:30
Odpowiedz 
krzychu

krzychu:
przydal by sie teraz serial ST przynajmniej na takim poziomie jak ENT

No całkiem zły nie był (sam wymieniłem post wyżej parę jego niezłych odcinków), ale zdaje mi się, że jeśli chodzi o poziom, to poziom Treka mógłby być całkiem dobry, gdyby tylko lepiej wykorzystywać jego potencjał.

Trzy pierwsze z brzegu przykłady:
- macgyveryzm, przecież to nie jest wcale patent rodem z MacGyvera, to jest patent z TOS (pamiętasz "Arenę"? albo to jak z XX-wiecznych podzespołów Spock złożył zmyślne urządzonko w "The City..."), oficerowie GF, nie tylko inżynierowie, muszą być chodzącymi encyklopediami wiedzy naukowo-technicznej, czemu częściej tego nie pokazać? dorzućmy do tego jeszcze posługiwanie się matematyką na poziomie "Wzoru" Scottów...
- techporn: z jednej strony wśród fanów ST (i SF w ogóle) wielką popularnością cieszyło się CSI pokazujące różne zmyślne technologie śledcze, z drugiej zaś taki np. Geordi LaForge fetyszyzował technologię (w jakim stopniu? pytać holo-Leah), no i moda jest teraz na gadgety, a te Trek zawsze miał cool; czemu zatem nie pokazać dokładniej tych trekowych cudów w działaniu, nie dodać wątków śledztwa naukowego, nie okrasić sensownym technobełkotem?
- nauki społeczne - tak, sadząc z tego jaki ustrój tam sobie zbudowali, jakie antagonizmy potrafili godzić, ile razy Kirk ręcznie regulował problemy na planetach mniej zaawansowanych, socjologię tam muszą mieć bardzo rozwiniętą (może gdzieś w okolice asimovowskiej psychohistorii nawet?), choć Piller czasem o tym zapominał, by Sisko miał trudniej (acz tylko czasem, bo "For the Uniform" to rozgrywka w TOSowym stylu); czemu zatem nie pokazać tego bardziej? (jasne, bez przesadnej konkretyzacji, bo bzdury powychodzą, ale na tyle, by dało się to łyknąć, jak w powieściowym "Przenicowanym świecie" czy w początkowej partii "Fiaska", gdy GOD stawiał hipotezy; dobrą analogią jest lemowskie streszczenie stanu wiedzy solarystycznej w wiadomej powieści: dość ogólnikowe, by nie wyłożyć się na szczegółach, dość konkretne i sensowne, by stanowić wzór dla innych SFów)

Oczywiście, nie chodzi o to, by bohaterowie rzucali ustępami z "Części i całości" Heisenberga, na przemian z powoływaniem się na Marksa i Łurię oraz dyskutowaniem niuansów teorii Einsteina, a wszystko to w przerwach pomiędzy jednym, a drugim rzutem oka na ekran komputera czy tricordera, bo to co w powieści SF mogło by się okazać fascynujące, to na ekranie się nie sprzeda, ale pewien dodatek takich wątków i odniesień b. mile widziany (drobny kroczek we właściwym kierunku stanowiła AND z cytowaniem Nietzschego, Harperem powołującym się na Heisenberga itd.).
krzychu
Użytkownik
#28 - Wysłana: 18 Wrz 2013 20:03:06 - Edytowany przez: krzychu
Odpowiedz 
ja mam na mysli zaskakujace technologie i rozwiazania problemow spolecznych
Q__
Moderator
#29 - Wysłana: 13 Sty 2016 09:08:59 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Taka ciekawostka z tekstu Michaela Hinmana o Axanarze:

"In fact, the only time the owners of the Star Trek properties spoke up was when some fans tried to create their own fifth season of "Star Trek: Enterprise" a decade ago, collecting more than $100,000 in actual cash from fans. That money was supposedly going to be sent to CBS/Paramount to help fund a new season of "Enterprise," money the studio said it could never accept."

Jak widać tradycja fanowskiego crowdfundingu są w Treku dość stare. I od początku wytwórnie były przeciw... (Inna sprawa, że to była śmieszna kwota, nawet jak na budżet pojedynczego odcinka ENTka... Choć epizody NV kręcono wtedy za mniej...)
Q__
Moderator
#30 - Wysłana: 19 Maj 2020 11:13:51 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
 
USS Phoenix forum / Star Trek / Enterprise skasowany!

Twoja wypowiedź
Styl pogrubiony  Styl pochylony  Obraz Łącza  URL Łącza  :) ;) :-p :-( Więcej emotikon...  Wyłącz emotikony

» Login  » Hasło 
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!