Logo
USS Phoenix forum / Star Trek / star trek insurrection
 Strona:  ««  1  2  3 
Autor Wiadomość
Madame Picard
#61 - Wysłana: 24 Lut 2008 12:45:56
Odpowiedz 
Q__
Może ja sie tak jutro prezydentem UFP ogłoszę, co?
Powinieneś wiedzieć z wczorajszego TOS-a, że to się nie opłaca .
kanna
Użytkownik
#62 - Wysłana: 24 Lut 2008 12:46:00
Odpowiedz 
Ale Ci sie ego rozdmuchało, co Q__ ?
Q__
#63 - Wysłana: 24 Lut 2008 12:51:22
Odpowiedz 
Madame Picard

Powinieneś wiedzieć z wczorajszego TOS-a, że to się nie opłaca

I dlatego nie każę się lordem tytułoiwać.

kanna

Ale Ci sie ego rozdmuchało, co Q__ ?

Ego to ja miałem zawsze, wyższe nawet od IQ.
kanna
Użytkownik
#64 - Wysłana: 24 Lut 2008 13:02:53 - Edytowany przez: kanna
Odpowiedz 
Q__
Ego to ja miałem zawsze, wyższe nawet od IQ.

Mówisz o kontaminacji. Ale oczywiscie wiesz, że w momencie kiedy Twoje Ego wchłania IQ, to IQ nie jest dopuszczane do głosu?
Q__
#65 - Wysłana: 24 Lut 2008 13:09:22
Odpowiedz 
kanna

Ale oczywiscie wiesz, że w momencie kiedy Twoje Ego wchłania IQ, to IQ nie jest dopuszczane do głosu?

Jak rozumiem sprawdzałaś to eksperymentalnie?
kanna
Użytkownik
#66 - Wysłana: 24 Lut 2008 13:31:02
Odpowiedz 
Q__

Ja nigdy nie miałam problemów z moim Ego
Q__
#67 - Wysłana: 24 Lut 2008 13:35:36
Odpowiedz 
kanna

Skoro tak twierdzisz.
Jurgen
#68 - Wysłana: 25 Lut 2008 16:07:43
Odpowiedz 
Ja nigdy nie miałam problemów z moim Ego

kanna, no wiesz, podobno FIFA też nie ma problemów z dopingiem... W UCI stwierdzili na to, że jakby nie robili testów, to tez by nie mieli.
Q__
#69 - Wysłana: 25 Lut 2008 16:19:49
Odpowiedz 
Jurgen

podobno FIFA też nie ma problemów z dopingiem... W UCI stwierdzili na to, że jakby nie robili testów, to tez by nie mieli

ROTFL
Q__
#70 - Wysłana: 24 Mar 2014 16:29:50 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
O tym jak wyglądała pierwotna wizja INS według Michaela Pillera:

Piller’s original intention with the movie was to to emulate the warm and funny Star Trek: The Voyage Home’; a ‘Heart of Lightness’ after the darker material of Star Trek: First Contact. Says Piller, ‘I wanted to write a film that was uplifting and optimistic in the Roddenberry tradition. I wanted to explore the intellectual, moral leadership that I felt set Picard apart from other heroes. I wanted to show how this crew is a family that love and support one another.’

Piller stresses how he ‘started out with a vision of man standing alone on a mountainside holding a phaser rifle, defending a weak and helpless people against two of the most powerful forces in galaxy. A true mythic hero against impossible odds. That’s not quite how it turned out […] I keep thinking back to how the script might have changed if we had faded in to find Picard weary from two years of war, first with the Borg and now with the Dominion, having lost many crew members fighting to protect the ideals of the Federation. Now, he discovers his own command is about to sacrifice those very ideals to steal the Ba’ku planet. In that scenario, the peaceful world would have provided an immediate contrast to Picard’s dark days of war.’

Though only roughly outlined, his first treatment for the story might – in my opinion anyway – have made an excellent film. The short version: ‘We open at Starfleet Academy in Picard’s youth, establishing Picard as a curly-haired, high-spirited cadet. We give him a best friend, another cadet who is as close to Picard as any man has ever been and ever will be. Flash forward to the present day and find adult Picard being given a mission by Starfleet Command. His old friend is now a wanted man — he’s been attacking ships in an unexplored region of space and no one knows why. Picard has to track him down and if necessary, kill him […] We ultimately learn that this is a Fountain of Youth and somebody is trying to steal it from the people who live there. Picard’s friend has been defending the natives on the planet.’ It had Boothby the gardener in it. I would have watched that.

This version also had a promising space battle between the Enterprise and Romulan ships in the skies over a Federation colony, two apparently epic bat’telh fights between Worf and an antagonistic Romulan (modeled on Douglas Fairbanks Jr.), and Picard defending the ideals of the Federation on the floor of the Federation Council itself, an ending which left the future of his command, as well as that of his crew, somewhat unresolved.

The movie’s subtitle went through many revisions: Stardust, Regeneration, Prime Directive, The Betrayal, Breach of Promise, Dereliction of Duty, The Dishonor, High Treason, The Enemy Within, The Resignation, Apostasy (!), Where Time Stands Still, Forever, Beyond Paradise, Revolution, Sacred Honor (the last two words of the Declaration of Independence),and others.

Rick Berman ‘would often have cottage cheese and fruit. He had a continuing struggle with his weight, the only sign I ever saw of the overwhelming stress from producing two TV series and a feature film simultaneously.’ /.../

Brent Spiner ‘was not as comfortable with me,’ Piller admits. ‘He was extremely polite about it but finally after discussing ideas for the film over lunch, he leaned forward and said, “I’m kind of worried that you don’t know how to write my character.” […] Brent could only judge my contribution to the series based on scripts he read that had my name on the title page as the writer. He said he’d never seen my name on any of the scripts that featured Data and he was absolutely right. But he didn’t know how much rewriting that head writers do without credit. […] I had written some of Data’s most memorable scenes, but Brent never knew it.’/.../

Once Piller turned in the script, ‘Don Granger [Paramount Executive Vice President of Production] called to say he thought it had the best character work in a Star Trek feature script since the whale movie and a deep humanistic quality in the best Roddenberry tradition. Michelle Manning told Rick that she’d never connected emotionally to any of the Star Trek storylines, but she loved this one. John Goldwyn particularly liked the relationship between Data and the alien boy. Everyone’s favorite scene seemed to be the one in which Geordi saw his first sunrise.’

The cat among the pigeons then was Patrick Stewart. His response to this first stab at the script was that ‘it has no surprises. It has no scale. It has little humor. And what it has is clichéd and tired. It has no romance. It is not sexy. It breaks no new ground. It under-uses our cast. It has little fun. It is dull. I think what dismays me most about the story is the dredging up of the Romulans – a race already unexciting in TNG – as the bad guys. It is revisionist and backward looking in a most disappointing way. After the Borg – the Romulans? Oh, my’. Rewrites continued. The Romulans were dropped.

The shuttle dogfight early in the picture owes its elaborate nature to notes from Granger and the other executives (as does “The Riker Maneuver”).

The producers also asked if Piller would ‘consider reducing Barclay’s role and filling this void with Beverly, Worf, or a new character. Barclay had a great cameo in First Contact, but his popularity is questionable’ (Barclay was eventually cut altogether). They also wanted a role created for Tom Hanks.

‘At the same time the studio was telling us we needed more action to make the picture better, they were also telling us we needed to lose action to meet the budget.’

After reading one re-write of the script, Rick Berman ‘went home and told his wife, “I think Michael’s starting to lose it. He wrote a scene today in which a llama pees on Beverly Crusher”.’ Needless to say, that scene didn’t stay in the picture.

The widely held perception of Insurrection as ‘an extended episode of the series’ seems to have originated with Patrick Stewart’s thoughts on the script during its latter drafts. As did the film’s Gilbert and Sullivan sequence, with the great Shakespearian actor feeling that a series of King Lear references weren’t working.

However there was one note from Stewart which flummoxed Pillar and his Fountain of Youth storyline: ‘Please,’ the actor said, ‘don’t let’s start growing hair on Picard’s head. Something else, eh?’

That said, Stewart (along with the other actors) was very pleased with the final script. The only exception was Brent Spiner, who continued to have ‘reservations’.

Almost as soon as a draft of the script leaked on the Internet, Pillar received a letter ‘from an unhappy librarian who condemned me for perpetuating a negative stereotype of librarians’ (though the Enterprise librarian eventually ended up cut from the film entirely).

Towards the end of Fade In (which includes long extracts from various versions of the script), Piller does well to contextualize the reviews, good and bad, within the creative process which led to those aspects of the film praised and panned by the critics. His final verdict on the film? ‘The true villain in the picture is the Federation leadership, but as written, their crimes are mostly philosophical. That leaves the Son’a, whom I described in dialogue as “petty thugs”, to provide the entire threat. I think the film might have had more scope if I’d pitted Starfleet forces as well as Son’a against Picard and crew.’ He ends Fade In by criticizing the ‘new kind of action writing in Hollywood that I simply don’t know how to do. It begins – even before a word is put down on paper – with identifying “set pieces”, big self-contained action moments that are thrilling and memorable, and then finding some way to string all your set pieces into a coherent narrative.’ Sounds exactly like how John Spaihts pitched Prometheus.

http://illusorypromise.wordpress.com/2012/12/17/st ar-trek-insurrection-how-michael-piller-wrote-it/

Przy czym warto wiedzieć, że:

When Piller took over as head writer, ‘the entire writing staff of Star Trek: The Next Generation was so frustrated and angry with Gene Roddenberry they were counting the days before their contracts expired (and indeed every one of them left at season’s end.) He wouldn’t let them out of the box and they were suffocating.’ Yet, as Piller progressed, he ‘began to learn how Roddenberry’s Box forced us as writers to come up with new and interesting ways to tell stories instead of falling back into easier, familiar devices.’

(Tak, wspomniany producento-scenarzysta, najlepiej chyba, obok R.H. Wolfe'a zrozumiał ducha Treka(TM). Pytanie kto jeszcze poza nimi?)

ps. Skoro o Pillerze mowa:
http://www.trektoday.com/articles/tribute_to_pille r.shtml
Q__
#71 - Wysłana: 11 Gru 2014 23:14:07 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Dziś rocznica premiery INS - ostatniego w pełni Trekowego, w oglądaniu, Treka i łabędziego śpiewu Pillera w ST zarazem.

(A, skoro przy datach jesteśmy: grający również w tym filmie Michael Dorn 9 XII obchodzi/ł urodziny.)

ps. Jeśli ktoś przeoczył - jeszcze szersze informacje
Q__:
O tym jak wyglądała pierwotna wizja INS według Michaela Pillera

Można znaleźć pod linkiem, który dałem TU:
http://www.startrek.pl/forum/index.php?action=vthr ead&forum=2&topic=1623&page=5#msg285463
Właściwie cała książka jest o tym.
Q__
#72 - Wysłana: 18 Wrz 2015 00:18:24 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Picard

Wracając do korzeni tematu:
Picard:
ten konkretny obraz doczekał się właśnej recenzji na youtube

Doczekał się też entuzjastycznych recenzji prasowych, tuż po premierze, tych dwu konkretnie:
http://www.washingtonpost.com/archive/lifestyle/19 98/12/11/insurrection-resistance-is-futile/08de8bb 2-b095-49cb-9dba-de0da24cd25d/
http://www.highbeam.com/doc/1P2-23080135.html

I takiej oto opinii na IMDB:

If only the Star Trek movies could have ended here!
http://www.imdb.com/title/tt0120844/reviews-455
Dreamweb
Użytkownik
#73 - Wysłana: 18 Wrz 2015 09:22:45 - Edytowany przez: Dreamweb
Odpowiedz 
Q__:
tuż po premierze

Z tego co wiem, to tuż po premierze właśnie w USA był bardzo chwalony, a z czasem entuzjazm opadł i pojawiało się coraz więcej głosów krytyki.

Fakt jest taki, że to najbardziej "niefilmowy", w sensie przypominający odcinek serialu, film Star Trek ze wszystkich. Do tego ten niby "odcinek" jest strasznie rozwleczony. Wygląda jak taki średniej klasy dwuodcinkowiec TNG. Trochę jakby chcieli wrócić do serialowych korzeni, ale trochę przegięli.

Q__:
If only the Star Trek movies could have ended here!

Cóż, moim zdaniem, przy wszystkich wadach Nemesisa, a jest ich trochę, jest on lepszym filmem niż Insurrection.
Q__
#74 - Wysłana: 18 Wrz 2015 19:10:34 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Dreamweb

Dreamweb:
Z tego co wiem, to tuż po premierze właśnie w USA był bardzo chwalony, a z czasem entuzjazm opadł i pojawiało się coraz więcej głosów krytyki.

Z tego co piszą na Wikipedii, raczej od początku dominowały podziały pomiędzy entuzjastów, a... zgoła przeciwnie (bodaj z przewagą tych drugich).

Dreamweb:
Fakt jest taki, że to najbardziej "niefilmowy", w sensie przypominający odcinek serialu, film Star Trek ze wszystkich

Z drugiej strony... Film najpodobniejszy - zwł. klimatem - do najistotniejszego, bo serialowego, Treka... Chyba nawet bardziej niż TMP czy TWoK... Czy to nie jest wielka zaleta?

Dreamweb:
Trochę jakby chcieli wrócić do serialowych korzeni, ale trochę przegięli.

Sądzę, że wyszłoby to znacznie zręczniej, gdyby wytwórnia nie bawiła się w przycinanie scenariusza Pillera (który tu streszczałem)...

Dreamweb:
Do tego ten niby "odcinek" jest strasznie rozwleczony.

Przy czym ma to silny związek z poprzednim akapitem - treść została ciachnięta, a w jej miejsce dostaliśmy przydużo wyjątkowo nudnych scen... akcji i komedii (tego, znaczy, co Paramount ładował do Treka kiedy tylko mógł)...

Dreamweb:
Cóż, moim zdaniem, przy wszystkich wadach Nemesisa, a jest ich trochę, jest on lepszym filmem niż Insurrection.

NEM jest bardziej filmowy, zgoda... Ale czy czyni go to lepszym? To jest przecież wprawka przed filmami Abramsa z tonami bezmyślnej akcji, w dodatku nakręconej bez abramsowego wdzięku, w sposób czyniący wrażenie archaiczno-niskobudżetowego (w dwa lata po "Matrixie" i w roku "Raportu mniejszości", soderberghowego "Solaris" i nawet durnej, ale wystawnej "Misji na Marsa" tak kręcić? toż to absurd, zwł. jeśli się celuje w blockbustera) i - chyba na zasadzie profanacji - doklejonej do nędznych szczątków TNG...

(Inna sprawa, że INS też już szło w akcyjność, ale szczęśliwie była tak nudna, że widz musiał się skupić na treści... Nawet gdy była poszatkowana...)

ps. Ciekawe pytanie: co się zdarzyło w związku z planetą Ba'ku, już po wydarzeniach z filmu?
http://www.rayjayperreault.com/star-trek-insurrect ion-revisited-the-story-after-the-story/
HF poniekąd podjęło się próby odpowiedzi...
Q__
#75 - Wysłana: 21 Paź 2016 08:40:05 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Tym razem tematem podcastu TrekMovie jest INS:
http://trekmovie.com/2016/10/19/shuttle-pod-podcas t-episode-24-a-deep-dive-into-star-trek-insurrecti on/

Wspominają tam o wyciętym, alternatywnym, zakończeniu wątku Ru'afo:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHJ7opsQnQo
I tu nie zgodzę się z Lauritsonem - IMHO to jedyna z wyciętych scen z tego filmu, którą należało zachować... Bo poprzednie... - może poza tą z iniektorem - popatrzcie sami (jak ktoś czytał nowelizację to skojarzy te wątki):
http://www.youtube.com/watch?v=zGjyK14uToQ
http://www.youtube.com/watch?v=xMk_EI3Hvmw
http://www.youtube.com/watch?v=NDhPdX-fMww
http://www.youtube.com/watch?v=x-UxpMUvfJ4
http://www.youtube.com/watch?v=cH-nVygc9G4
http://www.youtube.com/watch?v=wrUMebjE5iY

(Nawiasem: patrząc na nieudane motywy humorystyczne z ST III, V i VI, owe wycięte niby-zabawne sceny z INS, oraz komizm z trzech ostatnich filmów, widzi się jasno kolejny zakres, w którym Paramount konsekwentnie forsował swoją wizję ze szkodą dla Treka.)
pirogronian
Użytkownik
#76 - Wysłana: 23 Paź 2016 10:20:08
Odpowiedz 
Dwie pierwsze sceny są super, aczkolwiek zgodzę się, że nie pasują do kontekstu
Q__
#77 - Wysłana: 23 Paź 2016 10:38:11 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
pirogronian

pirogronian:
Dwie pierwsze sceny są super, aczkolwiek zgodzę się, że nie pasują do kontekstu

Fakt. Prawdę mówiąc są zabawne i idealnie sprzedałyby się jako genialna autoparodia Treka lub - modne swego czasu - ustawione bloopery z planu. Natomiast gryzą się ostro z konwencją TNG (nawet lżejszych odcinków).
pirogronian
Użytkownik
#78 - Wysłana: 23 Paź 2016 11:31:47
Odpowiedz 
Q__:
Prawdę mówiąc są zabawne i idealnie sprzedałyby się jako genialna autoparodia Treka lub - modne swego czasu - ustawione bloopery z planu. Natomiast gryzą się ostro z konwencją TNG (nawet lżejszych odcinków).

A mnie coraz bardziej drażnią jak najbardziej kanoniczne wybuchające konsole, latanie załogi po mostku etc... Też wygląda jak autoparodia..
Q__
#79 - Wysłana: 23 Paź 2016 12:06:02 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
pirogronian

pirogronian:
A mnie coraz bardziej drażnią jak najbardziej kanoniczne wybuchające konsole, latanie załogi po mostku etc... Też wygląda jak autoparodia..

Jeśli chodzi o latanie po mostku, to zdarzał się jeszcze Trek skłonny nam tego oszczędzić:

Kanonicznie, zresztą, pasy bezpieczeństwa istnieją w Treku od czasu przeróbek dokonanych w wyposażeniu jednostek klasy NX w ENT "Home" (czym Archer pochwalił się Hernandez, bo on to dokonanie tej zmiany rekomendował):

Z konsolami gorzej.

Inna rzecz, że jeśli przyjmiemy wykładnię Fontany (o wszechświatach alternatywnych co odcinek/story arc), to będziemy mogli przyjąć, że każdorazowo to latanie po mostku i wybuchanie konsol zdarzało się po raz pierwszy. Tj. że dotąd zawsze było bezpiecznie, a my mieliśmy pecha ileś razy oglądać bezprecedensowe wypadki powstałe w wyniku nadzwyczajnych zagrożeń, z iluś rzeczywistości po kolei.
mozg_kl2
Użytkownik
#80 - Wysłana: 11 Gru 2016 20:47:42
Odpowiedz 
18 lat od premiery Star Trek: Rebelia
Q__
#81 - Wysłana: 11 Gru 2016 20:58:19 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
mozg_kl2

Piersy byłem, piersy!
http://www.startrek.pl/forum/index.php?action=vthr ead&forum=6&topic=1083&page=3#msg309088
(Pomysł symultanicznego oglądania forumowego pozostaje aktualny.)
mozg_kl2
Użytkownik
#82 - Wysłana: 11 Gru 2016 21:51:02
Odpowiedz 
Q__

Osz Ty. Kolejnego newsa mi zgarnales w ten weekend.
Q__
#83 - Wysłana: 11 Gru 2016 21:53:16
Odpowiedz 
mozg_kl2

Którego przedtem?
mozg_kl2
Użytkownik
#84 - Wysłana: 11 Gru 2016 21:59:06
Odpowiedz 
Q__

Ksiazka z relunchu ds9.
Q__
#85 - Wysłana: 11 Gru 2016 22:38:12 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
mozg_kl2

Powiedzmy tak... Nieważne, który z nas napisał o tym pierwszy. Ważne, że obu nas jeszcze obchodzi Trek .

(Swoją drogą: przypuszczam, że popularność książek w fandomie będzie rosła - niezależnie, bowiem, od wszelkich retconów i Temporal Reset Buttonów - staną się teraz ponownie, w obliczu tego, co dzieje się z fanprodukcjami, główną możliwością wrócenia do starego, klasycznego, Trekowego wszechświata*. Szkoda tylko, że na Phoenixie i po nie, i po fan-filmy, sięga mało kto. Kiedyś więcej się o nich gadało.)

* No, chyba, że Discovery będzie jednak zakorzeniony w Prime Timeline mocniej, niż się zdaje.

EDIT:
W temacie - komuś jeszcze INS się podoba (acz mniej niż FC):
http://flickfeast.co.uk/top-ten/top-ten-scifi-movi es-1990s/
http://flickfeast.co.uk/reviews/dvd-reviews/star-t rek-insurrection-1998/

Cała lista, zresztą, ciekawa, acz niekoniecznie z całą bym się zgodził:

#10: Cube (1997)
#9: Star Trek: Insurrection (1998)
#8: Demolition Man (1993)
#7: Contact (1997)
#6: Star Trek: First Contact (1996)
#5: Galaxy Quest (1999)
#4: The Fifth Element (1997)
#3: Total Recall (1990)
#2: Starship Troopers (1997)
#1: The Matrix (1999)

A w roli honorable mentionów - Gattaca (1997), Dark City (1998), Pleasantville (1988).

(Dwoma pierwszymi pewnie bym zastąpił FC i film o Johnie Spartanie.)
Q__
#86 - Wysłana: 2 Lut 2017 22:28:35 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Na ST.com wspominają INS po raz kolejny:
http://www.startrek.com/article/the-secrets-of-ins urrection

EDIT:
I jeszcze coś takiego o ST IX mi się wygrzebało:
http://trekclivos79.blogspot.com/2013/12/the-case- for-insurrection.html
Q__
#87 - Wysłana: 1 Maj 2018 23:06:05 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
Wiecie co? Jak tak dumam nad INS (i fragmenty tegoż filmu na YT oglądam) to uświadamiam sobie jedno... Krytykowano ST IX - sam to robiłem - za niezgodność przesłaniową z TNG "Journey's End" czy z ilomaś odcinkami TOS-u, za kiczowatość cywilnych wdzianek (choć picardowa skóra stała się kultowa, dowodem jej tryumfalny powrót w INT), tymczasem... wychodzi na to, że stary cwaniak Piller z góry zabezpieczył się przed takimi zarzutami.
Wsłuchajcie się w dialog z tej sceny:
http://www.youtube.com/watch?v=AanN12X3PNQ

Data mówi tam wyraźnie:

Data: I feel obliged to point out that the environmental anomalies may have stimulated certain rebellious instincts common to youth which could affect everyone's judgment. ...Except mine, of course.

Co zarówno zwykłą, jak i odzieżową, buntowniczość z nawiązką tłumaczy.

A że z ekranu pada potem:

Beverly Crusher: Okay, Data, what do you think we should do?
Data: Saddle up. ...Lock and load.

To powyższego wcale nie unieważnia. Do przesłania INSurrection* b. pasuje wszak wariant, że dla człowieczeństwa Data dał się powiesić (czy coś koło tego).

* Opowieści zawierającej wątek Artima, itd.

ps. Wracam do oglądania HF, serii, która z dziewiątki wyrasta, a związana jest z nią niektórymi wątkami tak organicznie, że wzajem sobie ocenę w moich oczach podnoszą, na sentymentach - jedna produkcja do drugiej - mi grając*

* Czyżbym zaczynał gadać jak zwolennik ścisłych kanonów?
Q__
#88 - Wysłana: 5 Gru 2018 21:15:07 - Edytowany przez: Q__
Odpowiedz 
TrekCore przypomina featurette o kręceniu INS*:
http://www.youtube.com/watch?v=ZIWxT_WYyaw
(Lubię ST IX, ale mam wrażenie, że Twórcy ponad miarę swój ogonek chwalili .)

* Bo za dni parę 20 rocznica premiery:
http://trekcore.com/blog/2018/12/a-perfect-moment- star-trek-insurrection-turns-20/

EDIT:
A tu jeszcze tekst o rodzeniu się scenariusza tytułowego filmu mamy:
http://forgottentrek.com/writing-star-trek-insurre ction/
 Strona:  ««  1  2  3 
USS Phoenix forum / Star Trek / star trek insurrection

Twoja wypowiedź
Styl pogrubiony  Styl pochylony  Obraz Łącza  URL Łącza  :) ;) :-p :-( Więcej emotikon...  Wyłącz emotikony

» Login  » Hasło 
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.

Wygenerowane przez miniBB®

© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!